Norschoten geeft leuke netjes vis in mix

Zondag, 3 juli 2016

Zaterdag 2 juli 2016 bezochten de senioren, voor de zesde competitie dit jaar, de ronde vijver in de wijk Norschoten.

Deze vijver is bij sommige vissers bekend en bij sommigen minder goed bekend. Bart en Wim, de begeleiders van de jeugdwedstrijden hadden dit jaar met de jongste wedstrijdvissers van onze vereniging al drie keer op het parcours een avondwedstrijd gevist. Zij hadden blijkbaar veel geleerd over hoe de jongste vissers het voor elkaar kregen om de vis te vangen. Met deze opgedane kennis en lering en uiteraard de eigen ervaring en viskennis slaagden zij erin om de meeste vis ter weging te brengen. Bart (3840 gram) en Wim (3172 gram) werden deze wedstrijd eerste en tweede.

Wim met één karpertje en één gave maatse voorn

De gebroeders Spelt, die ook vaak bij de jeugdwedstrijden wat hand en span diensten verrichten, kwamen iets te kort voor de tweede plaats. Met minder dan 50 gram onderling verschil wordt Adriaan derde met 3090 gram en Marco vierde met 3043 gram. Pieter wordt vijfde deze visdag met 2410 gram. Ricardo en Rijk eindigden als zesde en zevende met een onderling verschil van slechts een paar grammetjes.

Het bijzondere aan deze wedstrijd is dat parcourskennis heel erg belangrijk kan zijn en dat de beide vissers aan kop, het niet voor elkaar kregen om zich in de top 3 te vissen. Wim gebruikte speciaal karpervoer en wist daarmee een mooi karpertje te vangen (en miste er ook en paar...). Verder bestond de vangst voor het overgrote deel uit visjes van gemiddeld genomen tussen de 30 en 50 gram, onder andere grondel, voorn en bliekjes. Er waren ook een paar maatse voorns en brasempjes van 100 tot 300 gram.

Na de wedstrijd werd er lekker opgewarmd met de heerlijke snacks van cafetaria en lunchroom Arico (waarvoor onze hartelijk dank) en werden de prijzen uitgedeeld. Adriaan koos er voor om met een waardebon van ZOO & ZO naar Ede te gaan om in de vernieuwde winkel wat nieuwe hengelsportartikelen uit te kiezen. Wim en Bart namen beide de vleesschotels van Slagerij Joosten in ontvangst.

De laatste zaterdag van augustus vissen we de zevende wedstrijd, maar eerst is het vakantietijd. Voor sommige betekent het thuis klussen en verbouwen en voor velen betekent het met reiskoffers sjouwen.

Fijne en visrijke vakantie gewenst.

Vr gr de wedstrijdcommissie