De allesbepalende vangst van Erik van Schoonhoven

Dinsdag, 15 november 2016

Een prima opkomst bij de laatste roofviswedstrijd van dit seizoen……11 vissers, waaronder gelukkig ook een aantal jeugdleden, hadden zich ingeschreven voor de 6e en tevens laatste roofviswedstrijd van dit seizoen.

Na een koude nacht en natuurlijk het kopje koffie voor de wedstrijd gingen wij op pad. Met twee groepjes bootvissers en drie groepjes kantvissers begonnen zij aan de strijd. Een spannende wedstrijd trouwens, want er waren meerdere vissers die zich na deze wedstrijd ook daadwerkelijk kampioen 2017 konden gaan noemen omdat de verschillen minimaal waren. Er kan er maar één winnen dus er moest voor gestreden worden. Bovendien maakte iedereen nog kans op de Ab Zegers-trofee voor de grootste snoek van dit seizoen.

Alles werd uit de kast gehaald en vele wateren werden bevist…….Om 16.00 uur verzamelden de vissers zich weer op de inschrijflocatie. Op dat moment werd alles duidelijk. De vangsten waren helaas teleurstellend. Er werd door drie deelnemers roofvis gevangen.

De dagprijs was voor Kees-Jan, hij was de absolute winnaar en wist in totaal 142 centimeter roofvis op de kant te halen. Met recht een knappe prestatie! Gefeliciteerd Kees-Jan. De tweede prijs was voor Jan Grotenbreg met een mooi exemplaar van 77 centimeter. Erik ving ook een snoek van 65 centimeter en dat was, na later bleek, een gouden exemplaar. Hij kwam hiermee namelijk uit op een totaal van 428 centimeter roofvis en mag zich kampioen 2016 noemen. Fred Mooij werd tweede met 414 centimeter en Wim Grotenbreg en knappe derde plaats met 352 centimeter roofvis. Wim is tevens winnaar van de Ab Zegers-trofee met een prachtige snoek van 96 centimeter. Van harte gefeliciteerd met dit resultaat Wim!

We hebben een spannend maar bovenal leuk seizoen op snoek gevist. Dank aan alle leden die trouw bij deze wedstrijden aanwezig waren. Wij nemen afscheid als commissieleden. Wij danken een ieder in het in ons gestelde vertrouwen, wij hebben het met veel plezier gedaan. Het gaat u allen goed!

Dit is hem dus….de allesbepalende vangst van Erik van Schoonhoven wat hem uiteindelijk het kampioenschap bracht. Helemaal top Erik!

Sportieve groeten van Fred en Roy Mooij