Elf fanatieke jeugdvissers van start

Donderdag, 11 mei 2017

Een mooiere avond hadden ze niet uit kunnen kiezen! De jongens die mee deden aan de eerste viswedstrijd van de jeugdcompetitie 2017. Onder het genot van een fijne en warme avondzon meldden zich om 18.00 uur maar liefst 11 deelnemers. Er werd geloot en vol goede moed gingen ze op weg naar de visplek om de spullen klaar te zetten. Meteen werd duidelijk dat de jongens niet zomaar meedoen: het zijn fanatieke vissers die er zin in hebben en dat is uiteindelijk ook te zien aan de eindstand.

Deze avond vond de wedstrijd plaats aan de ronde vijver in woonwijk ‘De Vaarst’. Voor sommigen een thuiswedstrijd, anderen moesten hiervoor naar de andere kant van Barneveld fietsen of rijden. Ook leuk om te noemen is dat Niels, één van de deelnemers, uit Voorthuizen komt! Enthousiast gemaakt door zijn neef Dennis, begon ook hij met goede moed aan de wedstrijd.

Ik stond even bij Niels te kijken op het moment dat de wedstrijd begon. En warempel: kort na fluitsignaal had hij al beet! Er is een hoop leven op zijn voerplek te zien, dat belooft wat voor de rest van de avond. Al snel zag ik bij de andere jongens ook dat de eerste vissen werden binnengehaald. En zo ging het door… De één na de ander had beet en ving vis. Soms hele kleine schattige visjes. Eén van de deelnemers deed deze visjes in een emmer, hij was namelijk bang dat ze door een klein gaatje in zijn leefnet weer zouden vertrekken. Dat zou natuurlijk zonde zijn, want elke vis telt! We zagen ook regelmatig dat het schepnet eraan te pas moest komen. Mooie voorns en een brasem lieten zich deze avond zien! Een mooie vangst.

Aan het einde van de avond werd de eindstand bekend gemaakt. We kijken terug op een goede avond. En voor de jeugd die ook best eens een avondje mee zouden willen vissen: goed nieuws! Volgende week is er weer een wedstrijd. Deze wordt gehouden op de ronde vijver in woonwijk ‘Norschoten’. We gaan om 18.00 uur starten met het loten. Van harte welkom!!