Vissen en een Arico traktatie!

Vrijdag, 26 mei 2017

Op woensdag 17 mei vond de tweede wedstrijd voor de jeugd plaats op de ronde vijver in woonwijk Norschoten. Het is een prachtig water waarin mooie en gezonde vis zwemt. En dat was ook vanavond weer te zien! Net als vorige week was er een mooie vangst.

In het begin van de avond lieten zich vooral kleine vissen en grondels zien. Op zich leuk om te vangen, maar al snel begonnen de vissers na te denken: ze wilden toch ook wel een wat grotere vis vangen. Niek spande deze avond wel de kroon: hij kreeg een graskarper aan zijn haak. Helaas schoot de vis vlak voor de kant los. Dennis ving een mooie brasem: hij wist de vis wel binnen te halen en dat is te zien aan het eindgewicht: 1442 gram.

Halverwege de wedstrijd werden we verrast met een blikje drinken en een frikandel of kroket, gesponsord door Arico! Erg lekker. Alleen Bart: tsja, vond hij de frikandel nou niet lekker of was hij gewoon zo druk met vis vangen? Aan het einde van de wedstrijd lag er nog een stukje frikandel naast zijn viskoffer. Waarschijnlijk was hij gewoon erg druk: Bart wist in het totaal 75 vissen te vangen. Goed gedaan, Bart!

Wat ook wel vermeld kan worden, is de hulp van de vrijwilligers! Bart, Wim, Erik en Martijn: ontzettend leuk om te zien dat jullie deze jongens zo goed helpen. Er werden deze avond leefnetten uitgeleend, maden uitgedeeld, tuigjes weer gemaakt, enz. Ook de hele organisatie rondom deze wedstrijden rust op jullie schouders. Top, mannen!

Ook aan het einde van deze avond werd er weer gewogen en geteld. Zoals gezegd was er een mooie vangst. In het overzicht staan de uitslagen. Natuurlijk werden er ook weer wat vissen met hun vangers op de foto gezet! Even checken of het haar goed zit en dan een mooie glimlach laten zien! Jongens, jullie hebben het weer goed gedaan vanavond. Ik kijk uit naar volgende week. Dan zal er weer een wedstrijd zijn op de ronde vijver in woonwijk De Vaarst. En mochten er nog meer jongens of meiden zijn die aan deze wedstrijden mee willen doen: van harte welkom!