Nationale Hengeldag HSV Barneveld

Maandag, 29 mei 2017

Zaterdag 27 mei stond de Nationale Hengeldag op de agenda van HSV Barneveld. Nog even snel kijken wat het weer doet, en met 30 graden zou het een fantastisch mooie dag worden.

De organisatie stond om 08.00 uur gereed op de Koewei om alles in gereedheid te brengen. Gert van de Kraats had zijn pipowagen weer mee zodat Kees, Agnes en Henriet de catering konden verzorgen. Er werden vier stands opgebouwd, één voor witvissen, één voor roofvissen, één voor karpervissen en tot slot nog een informatiestand.

Rond de klok van 09.30 uur waren we klaar met de voorbereidingen en was het tijd voor een bakkie koffie. Wim Grotenbreg nam de roofvisstand voor zijn rekening. En met zijn mooie visboot naast de stand was er veel bekijks. Wim had zijn spullen perfect voor elkaar en wist de aanwezige jeugd veel te vertellen over de technieken van het roofvissen.

Gerrit Knotters ging nog even met de vlieghengel op pad. Bart van Middendorp en Erik van schoonhoven stonden paraat achter de witvisstand. Met name de witvisstand was erg populair en veel jeugdige vissers lieten zich informeren over de verschillende technieken en konden een hengeltje van HSV Barneveld pakken om een visje te vangen. Er werden met regelmaat voorntjes en baarsjes gevangen.

Pieter Hoekstra, Patrick van den Heuvel, Gerard van de Bovenkamp stonden bij de karperstand. Later schoof Arie Roodenburg nog aan die de statische visserij voor zijn rekening nam. De overige heren probeerden met dit mooie weer een karper aan de oppervlakte te vangen. Helaas werd er geen karper gevangen. Dus was er tijd genoeg om de jeugdige vissertjes uit te leggen hoe je een goede karper onderlijn maakt.

Begin van de middag werden we zeer blij verrast toen onze penningmeester Joost Maasland met zijn gezinnetje nog even een kijkje kwam nemen. Joost is 4,5 maand uitgezonden geweest voor zijn werk, en we zijn zeer blij dat hij weer thuis is.

Het was maar goed dat er nog een beetje wind stond want in het zonnetje was het echt heet, pffff. Maar Kees, Agnes en Henriet zorgden goed voor de innerlijke mens en met een koud drankje konden we weer een beetje afkoelen. Rond de klok van 12.00 uur stond er een heerlijke pan soep klaar en met een broodje wordt erbij werden alle buiken weer gevuld. Goed geregeld.

En na een warme dag zijn we rond de klok van 15.00 uur de stands gaan afbreken en werden alle spullen weer netjes opgeruimd. Nog een afsluitend drankje en het weekend kon beginnen. Namens het bestuur van HSV Barneveld kan ik zeggen dat wij het een zeer geslaagde dag vonden.