Zeer succesvolle jeugd karperwedstrijd op de Koewei

Woensdag, 7 juni 2017

Zaterdag 3 juni stond de eerste karper jeugdwedstrijd op de agenda. Een koppelwedstrijd op de Koewei waar zich zes koppels voor hadden aangemeld.

Rond de klok van 6.00 uur stonden Patrick van den Heuvel, Jannes Hooyer en Gerard van de Bovenkamp op de Koewei om alles in gereedheid te brengen. De stekken werden verdeeld en het basiskamp werd opgebouwd. Laat de jeugdige karpervissers maar komen. Daar hoefden ze niet lang op te wachten, want iets voor 7.00 uur reden de eerste fietskarren over het bruggetje van de Koewei.

De stekken werden verloot en de koppels hadden tot 8.00 uur de tijd om hun stek in gereedheid te brengen.

Stek 1. Martijn Baan en Robert Soetendaal
Stek 2. Eduard Kooistra en Bas van de Kieft
Stek 3. Bart van Deelen en Andre Waaijenberg
Stek 4. Johan Wagtho en Gerald Gerritsen
Stek 5. Leendert Koops en Lars Koudijs
Stek 6. William Bronkhorst en Arjan Wagtho

Om 8.00 uur begon de wedstrijd en de koppels gingen fanatiek aan de slag. Geheime onderlijntjes, magische voertjes en de nieuwste systemen gingen te water. Het zou een lastige wedstrijd worden want de karpers op de Koewei zaten volop in de paai, als dat maar goed komt. Stek 2 zat op rozen want om 8.30 uur lag de eerste graskarper van 6,8 kg in het netje. Een kwartiertje later was het weer  stek 2 waar een piepend geluid vandaan kwam, weer een graskarper van 8,5 kg. Klasse heren.

Rond de klok van 11.00 uur kwamen de heren van stek 5, Leendert Koops en lars Koudijs, een overheerlijk broodje ei voor de organisatie brengen. Met de kookkunsten van deze heren zit het wel goed, want het broodje ei smaakte voortreffelijk.

Rond de klok van 12.00 uur kwam Theo de Vries de gesponsorde bolletjes brengen namens Bakkerij de Vries, klasse Theo. Chef kok Patrick van den Heuvel knutselde een overheerlijke knakworst bij en de koppels konden met een gevulde maag de middag in. Het geheel werd afgeblust met een koud blikje fris die gesponsord waren door Spar Barneveld.

Rond de klok van 12.15 uur werd er op stek 5 een mooie schub van 8.8 kilo gevangen. Rond de klok van 14.30 uur was het weer stek 2 waar een graskarper van 7.9 kg werd gevangen. Maar rond de klok van 15.15 was het stek 1 waar een mooie graskarper van 6.8 kg werd gevangen.  Ondanks dat de karpers in de paai zaten een mooi resultaat.

Om 16.15 uur was het tijd voor de prijsuitreiking:

1e prijs: 35 euro Zoo & Zo - Stek 2 Eduard Kooistra en Bas van de Kieft
2e prijs: 20 euro Zoo & Zo - Stek 5 Leendert Koops en Lars Koudijs
3e prijs: 10 euro Zoo & Zo - Stel 1 Martijn Baan en Robert Soetendaal

Tevens hebben we nog een mooie sponsorbijdrage gekregen van Henk Kleine van TRB Baits en Gijs van de Groep. Een emmer bolies met een mooie dip en een potje pop-ups en een flesje carp care. Deze prijs ging naar het koppel die de grootse karper ving. En Leendert Koops en Lars Koudijs konden deze mooie prijs in ontvangst nemen. Tevens kregen alle koppels nog een mooie goody bag die Hengelsport Centrum Nijkerk heeft gesponsord.

Patrick van den Heuvel, Jannes Hooyer en Gerard van de Bovenkamp vonden het rond de klok van 16.30 uur genoeg en gingen naar huis. Dan lijkt het einde wedstrijd en dachten we, iedereen gaat voldaan naar huis, maar nee hoor. Vijf koppels bleven gewoon zitten en vissen nog een paar uurtjes door. Wat een inzet, daar kunnen we alleen maar een mooi compliment voor maken, klasse heren. Zet het vast in je agenda want de volgende jeugd karper wedstrijd zal worden gehouden op 24 juni 2017 op de Koewei. Schrijf je snel in bij Patrick van den Heuvel 06-13810385 of mail naar Patrick_heuvel@hotmail.com.

Namens het bestuur van HSV Barneveld willen we Bakkerij de Vries, Spar Barneveld, TRB baits, Gijs van de Groep, Zoo & Zo, en Hengelsport Centrum Nijkerk bedanken voor hun sponsorbijdrage. Tevens willen we Patrick van den Heuvel, Jannes Hooyer en Gerard van de Bovenkamp bedanken voor de organisatie van deze zeer geslaagde jeugd karper wedstrijd.