Powerbait, meelwormen en wasmotten vlogen over de vijver tijdens Vrijwilligersdag

Zaterdag, 9 september 2017

Ook dit jaar stond de jaarlijkse Vrijwilligersdag weer op de agenda. Zaterdag 2 september rond de klok van 11.45 uur verzamelden 17 vrijwilligers zich bij de forellenvisvijvers van de Kamphoeve in Ommeren.

Onder het genot van een heerlijk zonnetje werden alle tactieken besproken en toen het hek om 12.30 uur open ging was het rennen om de beste stek te bemachtigen. Nog geen minuut later vlogen de eerste felgekleurde stukken powerbait, meelwormen en wasmotten over de vijver. Nog voordat de eerste forellen werden uitgezet werden er al 6 forellen gevangen die nog in de vijver zaten. Maurits van den Top ving de eerste. Wat een flitsende start!

Halverwege de middag ging het regenen en maakten we van de gelegenheid gebruik om in de kantine van de Kamphoeve een drankje te nuttigen en een broodje te eten. Kees Bol was niet te stoppen en in zijn felgekleurde oranje regenjas harkte hij nog een paar forellen binnen, wat een topper. Kees Schimmel was druk met het schoonmaken van alle forellen zoals elk jaar, mooi werk Kees.

Naarmate het einde van de middag naderde, vingen Pieter Hoekstra, Patrick van den Heuvel en Henk Zoonen, binnen 10 minuten tijd een zalmforel, klasse heren. Later vingen Kees Bol en Wilco Noorlander ook nog een zalmforel. Maar Henk Zoonen wint de prijs dit jaar met de grootste zalmforel, goed gedaan Henk.

Aan het einde van de dag konden we de balans opmaken. 81 forellen waren er gevangen en 5 zalmforellen. Enkele leuke weetjes. Fanatieke Pieter wist in totaal 16 forellen te vangen en 1 zalmforel. Gert van de Kraats viste met geheime sprinkhanen. Kees Bol kan vanaf een plek zijn dobber op de schoenen leggen van zijn overbuurman, zijn buurman links van hem en zijn buurman rechts van hem. Kees Schimmel heeft 86 forellen door zijn handen zien glippen. Mariska van Schoonhoven stond als enige dame haar mannetje tussen alle heren.

De forellen werden verdeeld onder de vrijwilligers en de dag werd beƫindigd met een drankje. We vonden het een super gezellige dag met een leuke en enthousiaste groep vrijwilligers. Namens het bestuur van HSV Barneveld, allemaal bedankt voor jullie aanwezigheid.