14,3 kg goed voor eerste prijs tijdens HSV Jeugdwedstrijd!

Maandag, 23 oktober 2017

Het was 7.00 uur in de ochtend toen de wedstrijdleiding, Patrick van den Heuvel en Pieter Hoekstra, arriveerde. Snel alles opbouwen want de fanatieke jeugdvissers van HSV Barneveld zullen er zo wel zijn. En ja hoor, we hadden nog niet alles staan of daar meldde de eerste visser zich al om 7.30 uur.

Niet veel later denderden de fietskarren en trolly’s over de brug van de Koeweide. Na alle acht vissers voorzien te hebben van een bakje koffie was het moment daar om de stekken te bepalen. De balletjes werden getrokken en iedereen ging onderweg naar zijn stek. Om 8.30 uur werd het startsignaal gegeven en mochten de lijnen te water.

Alles werd uit de kast getrokken om een karper te strikken en met de prijzen naar huis te gaan. Het duurde ook niet lang, het was 9:30 uur, voordat er een brul van stek 3 kwam. William Bronkhorst had de eerste vis van de dag gehaakt, een mooie schub van 7,6 kg. Nog geen minuut later kwam er een brul van zijn buurman op stek 2. Pieter-Jan stond daar met man en macht de tweede vis van de wedstrijd te drillen, een mooie schub van maarliefst 9,5 kg.

Nadat deze vis ook netjes was teruggezet, werden de hengels weer snel klaargemaakt om vervolgens te water te gaan. Nog geen half uur later was het weer raak, maar nu van de andere kant van de Koeweide. Op stek nummer 6 stond Robert Soetendaal een vis te drillen die zich niet makkelijk overgaf. Na een kleine 10 minuten gleed er een mooi gebouwde schub over het netkoort en was de derde vis van de wedstrijd een feit. Een mooie schub van 7,9 kg.

Om 10.15 uur kwam onze voorzitter Theo de Vries aangewandeld met zijn dochters. Hij had een tas mee vol met bolletjes en voor elke deelnemer en wedstrijdleiding een grote koek. Bedankt voorzitter! De wedstrijd liep vervolgens rustig, hier en daar een piep en daar bleef het helaas bij. Om 12.30 uur staat de wedstrijdleiding de broodjes worst klaar te maken, op een lege maag kan je niet vissen natuurlijk, om vervolgens de vissers te voorzien van een lekker broodje en een blikje drinken.

We liepen net bij Pieter-Jan van Leeuwen op stek 2, toen Martijn Baarn die even kwam kijken bij zijn maat op stek 6 aan kwam rennen. "ROBERT HEEFT BEET", zo schreeuwde hij het hele bos bij elkaar. We hebben de doos met de broodjes en drinken bij Martijn Baarn in zijn handen gedrukt en gevraagd of hij de rest van de deelnemers kon voorzien van wat eten en drinken zodat wij konden gaan wegen, tuurlijk antwoordde hij enthousiast. Nog bedankt daarvoor Martijn. We kwamen net aanlopen toen er weer een schub van 6,4 kg het net in gleed. "Yes", riep Robert Soetendaal, "Ik sta eerste!".

Na nog een poosje nagesproken te hebben over deze vis met Robert werd het voor hem ook weer tijd om zijn hengel klaar te maken. De tijd verstreek en voor we het in de gaten hadden was het al 15.30 uur. De wedstrijd was alweer bijna voorbij, snel hebben we nog een rondje gelopen met de mededeling dat de wedstrijd nog een half uur duurt. Snel worden nog de laatste tactieken uit de doos getoverd om toch nog een karper te strikken, helaas geen karpers meer en om 16.00 uur werd de wedstrijd ten einde getoeterd. Iedereen haalde zijn hengels binnen om vervolgens naar de prijsuitreiking te komen.

1e plaats: Robert Soetendaal met in totaal 14,3 kg

Hij kreeg een cadeaubon ter waarde van 30 euro van Zoo & Zo.

2e plaats: Pieter-Jan van Leeuwen met in totaal 9,5 kg

Hij kreeg een cadeaubon ter waarde van 20 euro van Zoo & Zo

En de prijs voor de zwaarste vis 5kg boilies gesponsord door TRB Baits

3e plaats: William Bronkhorst met in totaal 7,6 kg

Hij kreeg een cadeaubon ter waarde van 10 euro.

Alle deelnemers gingen naar huis met een mooi gevulde goodybag van Zoo & Zo. Wij willen alle deelnemers bedanken voor hun deelname. En alle sponsors bedankt die deze wedstrijd mogelijk maken.