Terugmelden van gevangen karpers uit het Moba gat

Donderdag, 26 oktober 2017

Als Visstandbeheercomissie is het belangrijk om te weten wat de status is van het huidige visbestand. Hoe meer we weten over de aanwezige karpers, hoe beter we hierop onze plannen kunnen finetunen voor de toekomst.

Er zijn al veel karpervissers die even door middel van een vangstfoto laten weten welke karper ze gevangen hebben. Belangrijk is dat ze het gewicht erbij vermelden en als het kan een foto van zowel de linker- als de rechterzijde meesturen. Met deze informatie kunnen we monitoren hoe het bestand zich ontwikkelt.

Wat niet belangrijk is, is de exacte vangstplek. Er wordt zeer vertrouwd omgegaan met de informatie die we krijgen. Daar zijn we dan ook erg blij mee. De informatie die we krijgen wordt dus nooit met derden gedeeld als zodanig, het laatste wat we willen is dat een andere visser op jouw zorgvuldig aangelegde voerplek gaat zitten.

We zouden het erg prettig vinden als nog meer vissers hun vangstfoto's en gewicht zouden doormailen naar commissievisstandbeheer@hsvbarneveld.nl, met daarin je naam, twee foto's en het gewicht van de karper.

Mooi om te zien dat deze vis na twee jaar een behoorlijke gewichtstoename heeft doorgemaakt.

Tevens de oproep om dode vissen te melden, af en toe gaat er wel eens een karper dood. Mocht je dit zien, ook dan zouden wij dit graag horen. Maak er even een foto van voordat je hem begraaft, en gaat je dit te ver, dan halen wij hem wel uit het water. Dit kan ook gemeld worden op commissievisstandbeheer@hsvbarneveld.nl.

U kunt dit eveneens doorgeven /appen naar;

Gert vd Kraats-06-50623968
Pieter Hoekstra-06-51355083