Mooie vangsten tijdens 1e Karper Koppel Wedstrijd Jeugd

Donderdag, 17 mei 2018

Zaterdag 12 mei stond de Karper Koppel wedstrijd voor de Jeugd op de wedstrijdkalender. Rond 07.10 uur kwam de eerste fietskar eraan en om 07.30 uur werd er geloot voor de stekken.

Maar liefst twaalf deelnemers meldden zich en zo konden we met zes teams van start.

1. Gert-Jan Hop en Bas van de Kieft
2. Pieter-Jan van Leeuwen en Sybrand van Leeuwen
3. Gerald Gerritsen en Jarno van Houselt
4. Bastiaan van Leeuwen en Bart van Deelen
5. William Bronckhorst en Arjan Wagtho
6. Johan Wagtho en Marc van Beek

Al snel kregen Gert-Jan en Bas de eerste aanbeet. Helaas konden ze deze vis niet landen.

Niet veel later kregen Bastiaan en Bart hun eerste run en deze vis konden ze landen.

Een mooie 9.5 kg schub karper mochten ze onthaken.

Een uur later ging de volgende hengel, deze was weer voor Bastiaan en Bart.

5.1 kg spiegel karper.

Rond de klok van 11 uur kwam Theo de Vries van Bakkerij de Vries heerlijke verse puddingbroodjes en verse bolletjes brengen. Ondertussen kregen de broers Van Leeuwen hun eerste run, helaas konden ze deze niet landen. Binnen een half uur kregen ze de herkansing.

Na een tijdje drillen konden ze de vis scheppen.

Ondertussen kregen de jongens op stek zes hun eerste run en was het even snel schakelen met het wegen en foto’s maken.

Met een mooie 8.7 kg schub staan ze voorlopig op de 2e plaats.

Marc en Johan vingen ondertussen een mooie 7,8 kg schub, hiermee staan ze voorlopig op de 3e plaats.

Snel gingen we de knakworst klaarmaken, maar dit werd verstoord door een mooie karper voor William en Arjan.

Met 7,9 kilo veroverden ze de derde plek.

Toen bleef het lang stil. Rond de klok van 3 uur vingen Bastiaan en Bart nog een mooie karper van 5,5 kilo hiermee waren ze bijna zeker van de eerste plek.

In het laatste uur werd er niks meer bij gevangen.

Prijzen stonden klaar en iedereen kwam naar het verzamelpunt voor de uitreiking.

Iedereen kreeg een goodiebag en voor de eerste 3 plaatsen hadden we een 5 kilo zak boilies gesponsord door Zoo & Zo.

Eerste plaats voor: Bastiaan en Bart.

Tweede plaats voor Pieter-Jan en Sybrand.

Derde plaats voor William en Arjan.

Ik wil nogmaals de sponsors en de jeugd bedanken voor hun inzet. Het was een top dag!

Zoo & Zo bedankt voor de goodiebags en de prijzen! Spar bedankt voor het lekkere drinken, snoep en fruit, Bakkerij de Vries voor de heerlijke broodjes en Berry Melissen voor de hulp de hele dag.

Tot de volgende wedstrijd!

Maurits van den Top