Vissen van 17 tot 780 gram tijdens eerst Witvis jeugdcompetitie

Woensdag, 23 mei 2018

Woensdag 16 mei was het dan zover: de eerste wedstrijd in de witviscompetitie voor de jeugd. Twaalf jongens wachtten tot ze een nummer konden trekken. Er waren niet alleen veel bekende gezichten vanuit de competitie vorig jaar, er waren ook een aantal nieuwe gezichten. Erg leuk natuurlijk!

Van tevoren beloofde het al een wat onstuimige avond te worden. Er stond aardig wat wind en dat merkten we meteen toen het startsignaal klonk. De wind ging alle kanten op en het was dan voor sommigen ook erg moeilijk om de dobber op de goede plek in het water te houden. Soms moest er ook even gewacht worden tot de wind wat ging liggen en dan snel weer ingooien!

Niet alleen de vissers merkten dat het een onstuimige avond was. Waarschijnlijk hadden ook de vissen er ook wat last van. Uiteindelijk wist elke visser wel een visje uit het water te halen, maar was helaas ook alles mee gezegd. Het aantal vissen varieerde van 1 tot 18 en het gewicht van 17 gram tot 780 gram. En toch hebben we een mooie avond gehad! De vissers lootten aan het einde van de avond allemaal mee voor een extra prijs in de vorm van een hengelsportartikel.

De volgende wedstrijd is op 30 mei en dan vissen we in de ronde vijver op Norschoten.