Een nachtje doorhalen tijdens Karper Koppel Wedstrijd

Zondag, 27 mei 2018

Vrijdag 18 mei was het zo ver. De Karper Koppel wedstrijd op Moba voor de senioren. Om 18.00 uur was iedereen aanwezig en kon iedereen naar zijn stek, die we een week van te voren hadden geloot zodat iedereen de stek goed kon voorbereiden.

Maar liefst 12 deelnemers meldden zich aan voor de karperwedstrijd op Moba.

Koppel 1. Ricardo Jongman en Teun Jongman

Koppel 2. Dave en Gerard

Koppel 3. Maurits en Berry

Koppel 4. Gerbert en Pieter-Jan

Kopel 5. Herbert Kok en Kelvin Schroder

Koppel 6. Wilfred van Essen en Nelis Hop

De eerste aanbeet kwam al snel voor Gerbert en Pieter-Jan, helaas wisten ze deze vis niet te landen. Ook Maurits en Berry hoefden niet lang te wachten op een aanbeet ook zij wisten de vis niet te landen. Maar ze kregen een herkansing want om 22.55 uur ging er weer een hengel af bij Maurits en Berry en deze wisten ze wel te landen.

Een mooi schubje van 3 kg.

Niet veel later vingen ook Teun en Ricardo hun eerste vis.

Een mooie schub van 4,075 kg.

Terwijl we deze vis aan het wegen waren werden we gebeld door Herbert en Kelvin, ook zij hadden hun eerste vis op de mat liggen.

Een mooie schub van 4,525 kg.

Midden in de nacht vingen Teun en Ricardo nog een grote zeelt. Deze telde dan wel niet mee maar is wel een hele mooi bijvangst.

Om 2.20 uur wisten Maurits en Berry hun tweede vis te landen, wat ze op een eerste plek bracht.

Een hele mooie spiegel van 5,650 kilo.

Die nacht bleef het stil, tot in de ochtend net toen we even uit de tent keken zagen we dat Dave en Gerhard met een kromme hengel stonden. Ze wisten een mooie schub te landen.

Een mooie schub van 7,625. Wat ze op een tweede plek bracht.

Die ochtend kwam Theo de Vries van Bakkerij de Vries nog lekkere verse koeken brengen voor alle deelnemers.

Lekkere koeken van Bakkerij de Vries. Bedankt Theo.

De laatste uurtjes werd er geen vis meer gevangen en was het om 17.00 uur tijd om te stoppen voor de prijs uitreiking. Ik wil Zoo & Zo Hengelsport bedanken voor het sponsoren van de prijzen. En Bakkerij de Vries voor de lekkere koeken. Ook wil ik Pieter Hoekstra, Maikel Dijkshoorn en Mark Nijhof bedanken voor hun hulp.

Tot de volgende wedstrijd.

Arie Rodenburg