BKV Koppelwedstrijd was weer een feestje!

Woensdag, 13 juni 2018

Om 06.30 uur wordt het hek geopend naar de Koewei door Erik. Joost Maasland en Adriaan Spelt komen snel daarna ook aangereden. Met z’n drieën beginnen ze aan de voorbereidingen van de jaarlijks terugkerende BKV Koppelwedstrijd.

Het weer zat mee en de natuur liet zich ook zeker van de mooie kant zien deze morgen. Vanaf 06.45 uur komen de eerste vissers ook richting Koewei. Sommige met de auto, andere gewoon met de fiets met een kar erachter.

Het aantal senior en junior vissers komt precies uit, zeven koppels kunnen er gemaakt worden. Om 07.00 uur worden de stekken verloot en kunnen de vissers gaan uitpakken voor een zit tot 12.00 uur. Na een wat moeilijke start werden vanaf 09.00 uur toch de eerste visjes binnengehaald. Joost ging nog een keer rond met drinken en een koek als traktatie, dit werd lekker naar binnen gewerkt.

Er werden toch wel een paar hele mooie exemplaren gevangen deze morgen, waaronder een ruisvoorn en een zeelt. Om 12.00 uur klonk het fluitsignaal van einde wedstrijd. Elk koppel had wel vis in zijn net, daar zit je toch tenslotte de hele ochtend voor. Nadat de vis gewogen was en de spullen weer opgeruimd waren, was er voor iedereen nog een saucijzenbroodje van Bakkerij De Vries en kon er nogmaals drinken gepakt worden. Met elkaar, jong en oud, hebben we er weer een fijne en gezellige morgen van kunnen maken.

Onze dank gaat dan ook weer uit naar de heer Daan Deij van BKV Barneveld voor de sponsoring van dit evenement.