Verrassende tussenstand na tweede roofviswedstrijd

Dinsdag, 2 oktober 2018

Zo rondom 8.00 uur druppelden de eerste roofvissers binnen op het inschrijfadres. Ten opzichte van de eerste wedstrijd was het aantal deelnemers met 150% gestegen. Van twee naar vijf! En dat op een ledenbestand van ruim elfhonderd.

Vader en zoon van Schoonhoven vertrokken met de boot richting Flevoland om de Hoge Vaart te bejagen. Volgens een geheime Friese methode werd gejaagd op met name baars. Het resulteerde uiteindelijk voor Erik van Schoonhoven in 21 baarzen en 1 snoekje van 37 cm. Totaal aantal gevangen centimeters was 416. Grootste baars was 35 cm.

Zoon Martijn wist 23 baarzen te verschalken en twee snoekjes van respectievelijk 39 en 32 centimeter, wat zijn dag totaal bracht op 508 cm. De andere drie deelnemers vertrokken richting Zeumerense plas. Jan en Wim Grotenbreg vanuit de boot en Jordi Heimgartner vanaf de belly-boat. Jan was succesvol met drie snoeken van ieder 54 cm. Na controle van de foto’s bleek het niet om dezelfde te gaan, maar was duidelijk verschil in tekening te zien. Wim had pech. Zijn dag totaal bleef steken op 0 cm. Jordi wist vanaf de belly-boat een snoek van 58 cm te bemachtigen en vier baarzen waarvan één kanjer van 45 cm.

Na afloop om 16.00 uur kon iedereen, behalve Wim, terugkijken op een geslaagde visdag. In de strijd om de competitie is nog van alles mogelijk met nog vier wedstrijden te gaan. Volgende wedstrijd is op 13 oktober aanstaande. Inschrijven vanaf 8.00 uur op Schapendrift 2 te Barneveld. De wedstrijd is dan in de wateren van HSV Barneveld met als eindtijd 14.00 uur.

Tussenstand:

Naam W1 W2 W3 W4 W5W6  Totaal
 Erik van Schoonhoven  62 416  478
 Martijn van Schoonhoven  x  508  508
 Wim Grotenbreg  44  0  44
 Jan Grotenbreg  x  162  162
 Jordi Heimgartner x 173  173

Stand Ab Zeegerstrofee (grootste snoek): Erik van Schoonhoven met 62 cm.
Stand Grootste Baars Trofee: Jordi Heimgartner met 45 cm.