Powerbait, meelwormen en wasmotten vlogen over de vijver tijdens Vrijwilligersdag

Dinsdag, 30 oktober 2018

Ook dit jaar stond de jaarlijkse Vrijwilligersdag weer op de agenda. Zaterdag 20 oktober rond de klok van 11.45 uur verzamelden 16 vrijwilligers zich bij de forellenvisvijvers van de Kamphoeve in Ommeren. Onder het genot van een fris windje, maar af en toe een heerlijk zonnetje, werden alle tactieken besproken. Toen om 12.30 uur het hek open ging, was het rennen om de beste stek te bemachtigen.

Nog geen minuut later vlogen de eerste felgekleurde stukken powerbait, meelwormen en wasmotten over de vijver. Het was niet zo een flitsende start als andere jaren maar er werden een paar mooie exemplaren gevangen.

Anders dan andere jaren viste Cees Bol nu in het hoekje van de vijver waar een aantal forellen in de kant hun kunstjes vertoonden, maar niet te verleiden waren met powerbait of meelwormen. Struikrover Cees ging op pad met zijn schepnet maar de forellen waren hem te snel af, hahhaha.

Naarmate het einde van de middag naderde, vingen Henk Zoonen, Patrick van den Heuvel en Mariska van Schoonhoven en nog een aantal vrijwilligers een zalmforel, klasse heren en dame. Dit jaar gaat de prijs voor de grootste zalmforel naar Mariska van Schoonhoven. Wat cool dat deze dame de doorgewinterde forelvissers even laat zien hoe het moet, top gedaan Mariska.

Ook dit jaar willen we Cees Schimmel weer bedanken voor het schoonmaken van de forellen. Mooi werk Cees super gedaan.

De forellen werden verdeeld onder de vrijwilligers en de dag werd beƫindigd met een drankje. We vonden het een super gezellige dag met een leuke en enthousiaste groep vrijwilligers. Namens het bestuur van HSV Barneveld, allemaal bedankt voor jullie aanwezigheid.