De eindstand van de roofviscompetitie is opgemaakt!

Dinsdag, 4 december 2018

Zaterdagochtend 24 november meldden de vier roofviscracks zich om acht uur op het inschrijfadres. Op weg naar de eindstand. Wie zouden er met de trofeeën naar huis gaan?

Na de gebruikelijke koffie vertrokken de vier deelnemers, met de boot achter de auto, naar hun visstekken. Jan en Wim richting Naarden-vesting en Erik en Martijn richting Hoge Vaart. Op de score-formulieren was als geheugensteun de laatste tussenstand geprint. Ze wisten dus welke belangen er op het spel stonden. Ab Zegers Trofee: 70,5 cm. Grootste Baars Trofee: 45 cm. En natuurlijk de competitie waarbij Erik een voorsprong had van ongeveer 150 cm op Jan.

Precies op de eindtijd van 16.00 uur meldden ze zich op het inschrijfadres. Gespannen voor de uitslagen. Wim had een snoek van 41 cm kunnen haken. Jan had er twee van respectievelijk 39 en 63 cm. Wat hadden Erik en Martijn uit de Hoge Vaart kunnen skingeren? Erik kwam met drie snoeken van 39, 41 en 73 cm voor de dag. Martijn had er twee, waaronder de grootste in de competitie: 94 cm!!! Zijn tweede snoek wees 55 cm aan op het meetlint.

Dit geeft de volgende eindstand:

Naam W1 W2  W3  W4  W5  W6  Tot.
 Erik van Schoonhoven  62  416  41  126,5 60  153  858,5
 Martijn van Schoonhoven  x  508  0  0 0  149  657
 Wim Grotenbreg  44  0  148  84 x  41  317
 Jan Grotenbreg  x  162  163  229 x  102  656
 Jordi Heimgartner  x  173 x  x x  x  173
 Rutger Verhoeven  x x  x x 0  x  0
 Kees Jan Verhoeven  x  x  x  x 0  x  0

Dit betekent dat Erik van Schoonhoven de winnaar is van de Roofviscompetitie. Opmerkelijk is het verschil tussen de nummers twee en drie. Slechts 1 cm!!! Martijn van Schoonhoven werd tweede en Jan Grotenbreg is als derde geëindigd.

De Ab Zegers Trofee gaat met 94 cm naar Martijn van Schoonhoven en de Grootste Baars Trofee met 45 cm naar Jordi Heimgartner.

Op 12 december aanstaande worden de bekers overhandigd op de Prijsuitreiking in het Rebellenhonk. Voor alle leden dé gelegenheid om de winnaars de hand te komen schudden. Het was een mooie en spannende competitie en voor 2019 rekenen we op meer deelnemers; dus nog meer spanning!

Namens de Roofviscommissie,
Gerrit Knotters