Super gezellige Koppel Wedstrijd voor onze oudere jeugd!

Zaterdag, 28 september 2019

Afgelopen vrijdag op zaterdag heeft de Junior karper koppel wedstrijd plaatsgevonden op Aanschoten. Er hadden zich vijf koppels aangemeld en op het laatst meldde zich er nog één visser die ook nog mee heeft kunnen vissen.

Vrijdag om 17.00 uur werden de stekken verloot en na opbouw en een warme maaltijd klonk om 18.30 uur het startsein. Er werd behoedzaam gevoerd omdat er veel lijnen te water gingen. De avond bleef het lange tijd stil. Het was prachtig weer waardoor er onderling de nodige bezoekjes werden gebracht. Altijd bleef er één van de twee bij de hengels in verband met visveiligheid. Prachtig als dit als vanzelfsprekend gaat en er nieuwe contacten worden opgedaan.

Rond de klok van 23.00 uur meldde zich de eerste vis, iedereen was alert en de lampjes dansten rond de stek. Na een uur meldde zich de tweede vis aan de andere kant van het water. De vis zat overal en daarmee wist iedereen dat ze een kans maakten op een karper.

Rond de klok van 01.00 uur werd het rustig en ging bijna iedereen plat. In de ochtend werd er nog een mooie zeelt gevangen. Die telde niet mee. Verder verraste Bakker de Vries uit Barneveld en Lunteren ons met puddingbroodjes en een uur later werd er een ontbijt/lunch bij de vissers gebracht.

De verzorging was in goede handen en iedereen was erg tevreden. Doordat er twee karpers waren gevangen konden de prijzen 1 en 2 worden uitgedeeld om 15.00 uur. De derde prijs werd verloot. Zoo&zo uit Ede heeft ons gesponsord met waardebonnen en een goodiebag voor elke visser. Daarnaast heeft ons verkooppunt Dierenspeciaalzaak Davelaar uit Voorthuizen belangeloos ook bijgedragen aan de goodiebag. Niemand ging met lege handen naar huis en het was een gave koppel wedstrijd.

Het was een groot succes en een super gezellige koppel wedstrijd die enorm goed was georganiseerd. Martijn en Andre (beide 15 jaar) hebben dit geweldig opgepakt voor de junior karper vissende medeleden. In december bij de ALV en prijsuitreiking zullen we de wisseltrofee overhandigen!!

Volgend jaar gaan we in de herhaling en met nog eens 2 dagwedstrijden voor karper op de Koewei!

Met dank aan Martijn en Andre top gedaan!! Onze complimenten!