Geslaagde eindejaarsvergadering en prijsuitreiking 2022

Dinsdag, 20 december 2022

We hadden al ingeschat dat de slee, sneeuwkettingen en sneeuwscooter niet van stal gehaald hoefden te worden, maar koud was het zeker! En toch trotseerden veel leden de kou om op woensdag 14 december jl. bij de eindejaarsvergadering en prijsuitreiking 2022 te zijn.

Aanvang vergadering
Onder het genot van verse koffie en gezellige praat werd de vergadering geopend. We begonnen de vergadering met een moment van gedenken, waarbij één minuut stilte in acht werd genomen.

Mededelingen
Daaropvolgend liepen we samen de mededelingen door. Zo werd Pascal ter Hoeven dit jaar als bestuurslid gekozen, maar kon Pascal deze functie om privé redenen helaas niet aannemen.

Mark Noorman heeft aangegeven te stoppen als lid van de commissie visstand beheer. Wij zijn Mark erg dankbaar voor zijn jaren van inzet voor de commissie.

Tijdens de afgelopen ALV is er gesproken over de aanleg van steigers op Aanschoten. Hierover is het bestuur in gesprek gegaan met de gemeente Barneveld. We hebben inmiddels toestemming voor de aanleg van zes steigers en zijn nu met elkaar in gesprek over de realisatie hiervan.

Tot slot hebben we een nieuwe aanhangwagen voor onze vereniging gekocht. Deze aanhangwagen is voorzien van een huif opbouw met dekzeil. Het zeil zorgt ervoor dat de lading beter beschermd is tegen allerlei elementen van buitenaf.

Vrijwilliger van het jaar
Dit jaar hoorde Ed de Vries zijn naam vallen als ‘Vrijwilliger van het jaar 2022’ om vervolgens een leuke attentie in ontvangst te nemen. Ed is al heel wat decennia lid van onze vereniging en helpt ons bij verschillende activiteiten. We zijn erg blij met zijn hulp.

Prijsuitreiking Jeugd
Tot slot volgde het moment waar met name de jeugd lang naar had uitgekeken. De prijsuitreiking. Erik van Schoonhoven en Mariska Hogendoorn praatten ons bij over de fanatieke wedstrijden die de jeugd had gevist. Ook lichtten ze toe hoe de uitslag tot stand was gekomen, van alle wedstrijden die de jongeren gevist hadden telden er vier mee voor de uitslag van de competitie.

Bij de A jeugd zag de uitslag er als volgt uit:

1. Dante ter Rahe met 9 punten
2. Jesse Huisman met 12 punten
3. Roan van Ginkel met 26 punten

Ook Nathan Spelt had twee wedstrijden mee gevist.

Ook bij de B jeugd was gestreden, met als uitslag:

1. Robert van Wincoop met 14 punten
2. Jasper Bruijnes met 16 punten
3. Hidde Huisman met 20 punten
4. Jesse van Asselt met 26 punten
5. Nathan de Jager met 44 punten
6. Niels Roos met 45 punten

En ook Aart Kooij viste twee wedstrijden mee.

BKV Koppelwedstrijd
Erik van Schoonhoven mocht ook de prijs voor de BKV Koppelwedstrijd uitdelen en deze ging naar Hidde Huisman en Marco Spelt. Hun vangst was goed voor 7587 gram.

In totaal deden er zeven koppels mee en zag de uitslag er als volgt uit:

1. Hidde Huisman en Marco Spelt met 7587 gram
2. Aart Kooij en Wim Grotenbreg met 5093 gram
3. Robert van Wincoop en Martijn van Schoonhoven met 1792 gram
4. Dante ter Rahé en Erik van Schoonhoven met 1515 gram
5. Jasper Bruijnes en Bart van Middendorp met 929 gram
6. Niels Roos en Adriaan Spelt met 603 gram
7. Jesse Huisman en Henk Zoonen met 426 gram

Roofvis wedstrijd
Herman Esveld coördineerde de Roofvis competitie van 2022 en liet weten dat er op 8 oktober geen animo voor de wedstrijd bleek te zijn. In totaal kwamen er … 0 deelnemers die dag. Gelukkig bleek het vuurtje niet geheel gedoofd te zijn en meldden zich op 5 november jl. drie deelnemers voor de roofviswedstrijd. Herman Esveld zelf, Wim Grotenbreg en Teus Doest. En gisteren werd Teus Doest naar voren gevraagd om de prijs in ontvangst nemen.

Jeugd Karperwedstrijd
Joost Maasland vertelde dat er een ontzettend leuke karperwedstrijd is gevist door de jeugd met als winnaars Niels Hoef, Jan van Dijk en Aart-Jan Dalfsen.

Vrijwilligersdag
Tot slot werd de winnaar van de vrijwilligersdag bekendgemaakt en laat dat nou net onze voorzitter zijn! Edwin den Toom wist, met de hulp van Maikel Dijkshoorn (en als je even verder leest begrijp je wel waarom), een steur van 209 cm binnen te halen. Je mag raden hoe lang ze erover deden. Een uur! Je begrijpt, daar gaat je vissershart harder van kloppen.

Ledenadministratie
Na de pauze was het woord aan onze penningmeester, Joost Maasland, die ons bijpraatte over de ledenadministratie en contributie. Joost legde uit dat onze vereniging dit jaar in totaal 1.737 vispassen, 166 dagtoestemmingen en 88 singelvergunningen heeft uitgegeven. Deze stijgende cijfers laten ons zien dat de hengelsport nog altijd ongekend populair is!

Visstandbeheer
Ook voor 2023 zijn er plannen om vis uit zetten. Het woord was aan Pieter Hoekstra. Pieter bracht in beeld om welke vis en welke locaties het gaat.

50 kg zeelt voor singel de Burg0ht en Leertouwen
50 kg karper Moba
50 kg karper Leertouwer
50 kg karper Singel Burght
50 kg karper + 50 kg graskarper Aanschoten

Vrijwilligers bedankt!
Ter afsluiting van de vergadering en prijsuitreiking werden alle vrijwilligers bedankt voor hun bijdrage aan onze vereniging.
Graag delen we de foto’s, waarvoor nadrukkelijk toestemming is gevraagd alvorens deze te publiceren.
We kijken terug op een geslaagde afsluiting van 2022, er was een grote opkomst en we vonden het erg leuk om weer eens samen te komen.

Wij wensen iedereen fijne feestdagen en een mooi 2023.