Veel besproken tijdens ALV 2023

Donderdag, 18 mei 2023

Terwijl afgelopen woensdag de zon rustig weg zakte, stroomde rond 19.30 uur ‘Brasserie Bij Corin’ vol met leden van onze hengelsportvereniging. Na het uitzoeken van een gunstige stek, het nuttigen van een lekker bakje koffie en een dik plak cake kon de vergadering beginnen.

Onze voorzitter Edwin den Toom opende de vergadering. We vingen de avond aan met een moment van gedenken, waarbij één minuut stilte in acht werd genomen. Daaropvolgend deelden onze secretaris Maikel Dijkshoorn en onze penningmeester Joost Maasland ieder hun jaarverslag.

VAN ONDERLIJN NAAR HOOFDLIJN

In dit verslag brengen we de hoofdlijnen naar voren. Als je het prettig vindt om meer mee te krijgen dan de hoofdlijnen, of om deel uit te maken van de gesprekken over de onderwerpen, dan nodigen wij je graag uit om deel te nemen aan onze algemene ledenvergaderingen. Deze vergaderingen vinden twee keer per jaar plaats. In mei en in december tijdens onze prijsuitreiking.

Ieders stem wordt gehoord en er is ook altijd ruimte voor een gezonde discussie. Wij zijn er trots op dat we met een vereniging van meer dan duizend leden ruimte bieden voor een open en transparante discussie. We streven er altijd naar om met elkaar tot een mooi besluit te komen.

En daar nemen we ook graag de tijd voor, zo bleek ook uit afgelopen vergadering, waar de voorzitter rond de klok van 21.30 uur de vergadering sloot.

In grote lijnen onze mededelingen van afgelopen vergadering:

• Het pachtcontract voor de Koewei is verlengd
• Onze vereniging telt 1.781 leden
• De contributie blijft ongewijzigd
• In 2024 evalueren wij de contributie
• Er is een nieuw lid aangesteld voor de kascontrolecommissie 2024
• Edwin den Toom, Maikel Dijkshoorn en Erik van Schoonhoven zijn herkozen bij de bestuursverkiezing
• In de week van 5 juni wordt er gestart met het aanleggen van vissteigers op Aanschoten

CEES BOL ERELID
Ook is Cees Bol, onder belangstelling van zijn familie, benoemd tot erelid van de vereniging. Wij zijn Cees dankbaar voor alles wat hij voor de vereniging doet. Bij een telefoontje richting Cees krijgen we steevast ‘Ja, best’ te horen als we vragen of hij ons wil helpen. Dankjewel Cees!

VISUITZETTING 2023
Pieter Hoekstra deelde informatie over de visuitzetting 2023/2024. Zie het overzicht.

PROEF VOERBOTEN AANSCHOTEN
Stefan Grutter heeft het bestuur benaderd met de vraag voor een proef voor voerboten op Aanschoten. Tijdens de vergadering vertelde hij hier meer over. Het bestuur staat positief tegenover het doen van de proef en vroeg de aanwezige leden hierover te stemmen. Na hier uitgebreid over gesproken te hebben volgde de stemronde. De meerderheid was voor de proef. De proef gaat samen met een duidelijke omschrijving van de voorwaarden en met een grote mate van controle en toezicht door een vaste groep vissers. Zodra de voorwaarden omschreven staan en gepubliceerd staan op de website van HSV Barneveld, starten we de proef. Na een jaar gaan we evalueren. Deze proef vindt uitsluitend plaats op dit water.

VRIJWILLIGERS GEZOCHT VISKARAVAAN 2023
Sportvisserij Nederland heeft ons gevraagd om de VISkaravaan 2023 te organiseren. De aanvraag voor een vergunning is al ingediend bij de gemeente. Nu zijn we nog op zoek naar vrijwilligers om deze dag samen met ons tot een succes te brengen. Waar het om gaat is het begeleiden en enthousiasmeren van de jeugd om te gaan vissen. Als vrijwilliger help je de kinderen met het vissen. Denk aan de hengel in orde maken, een haakje aan de lijn maken, een onderlijntje knopen, een made aan de haak doen, enzovoorts. We zijn van plan om hier een supergezellige dag van te maken. Kom je ons helpen? Mail dan naar Maikel Dijkshoorn, onze secretaris, (secretariaat@hsvbarneveld.nl) of stuur een app (06 - 573 120 65).

Na de rondvraag werd de vergadering afgesloten. En om de avond echt goed af te sluiten, was er nog volop gelegenheid voor gezelligheid, een hapje en een drankje.

We danken iedereen die erbij was, het is heel fijn om elkaar naast de waterkant ook hier weer te mogen ontmoeten.

Tot slot nog een oproep voor diegenen die nieuwsgierig zijn naar wat er zich afspeelt binnen de vereniging, maar die het niet zo ziet zitten om zijn of haar stem (hardop) te laten horen. Kom gerust, zoek een mooi plekje uit en laat je stilletjes bijpraten over hoe de vlag erbij staat, wat er zich afspeelt bij de vereniging en hoe we dit met z’n allen oppakken.

Heel graag tot ziens.