125 vissende kinderen tijdens ZomerVISkaravaan!

Donderdag, 24 augustus 2023

Afgelopen zaterdag, 19 augustus, was het dan zo ver. In samenwerking met Sportvisserij Nederland hebben wij de ZomerVISkaravaan georganiseerd. Dit is hét event om de jeugd op een hele leuke manier kennis te laten maken met de hengelsport.

Binnen no time maximaal aantal aanmeldingen
Binnen korte tijd hadden zich maar liefst 75 kinderen ingeschreven, het maximale wat mogelijk was! Een goed begin is het halve werk. Wat ontzettend leuk om te zien dat er zoveel belangstelling was van ouders en kinderen.

Blauwalg in ons vaarwater…viswater
Met een aantal vrijwilligers hadden we alles goed voorbereid. Alles leek helemaal goed te komen, en het weer zat ook nog mee. Totdat we, op woensdag 16 augustus, een paar dagen voordat het evenement zou plaatsvinden, te horen kregen dat er blauwalg was geconstateerd op de locatie waar wij ons event wilden houden. Dat was wel even een domper.

Snel schakelen voor een nieuwe locatie
Na wat heen en weer bellen, werd ons sterk afgeraden om het event door te laten gaan op Norschoten door de blauwalg. Dat was balen, maar we lieten het er niet bij zitten. We zijn gelijk op zoek gegaan naar een andere locatie. Die hadden we gevonden. Dankzij het snelle werk bij de gemeente hadden we ook nog op tijd onze vergunning rond. We konden alles nog verplaatsen naar het Jan Seppenplein bij de Goede Herder Kerk.

Extra handjes tijdens de opbouw
Op zaterdagochtend stonden we gelukkig met een aantal vrijwilligers alles op te bouwen voor een top dag. Rond 9 uur kwamen de eerste fanatieke kinderen al aan om deel te nemen. We zouden om 9.30 uur starten maar dat maakte ze niks uit. Ze hielpen ons met opbouwen. Rond 9.30 uur stond het al behoorlijk vol met enthousiaste kinderen.

Nog meer kinderen blij gemaakt
Er stonden ook veel kinderen die vooraf niet meer opgegeven konden worden omdat we aan de max van 75 zaten. Ze konden zich inschrijven op de dag zelf en zo alsnog deelnemen aan het evenement. Na hun aanmelding kregen ze een polsbandje, een hakensteker en een hengel met tuigje. Alles was gratis en ze mochten alles houden. Rond 10.30 uur waren we al door onze 100 hengels heen.

Nog meer hengels geregeld

Gelukkig hadden we in onze opslag nog wat hengels staan zodat we iedereen blij konden maken met een hengel. Uiteindelijk hebben we rond de 125 kinderen een mooie dag kunnen bezorgen. En wat natuurlijk ook heel leuk was, was dat bijna iedereen een aantal vissen ving. Wij willen iedereen die heeft deelgenomen aan het event heel erg bedanken. Ook alle vrijwilligers super bedankt voor jullie inzet. Bakkerij de Vries bedankt voor de lunch, Welkoop Barneveld bedankt voor de maden en het voer, Zoo&zo bedankt voor de maden bakjes. Henk Waaijenberg bedankt voor de prachtige foto's.

Namens het bestuur van HSV Barneveld,

Pieter Hoekstra

PS. Henk Waaijenberg heeft het evenement prachtig vastgelegd op camera. Op onze website zie je een selectie. Op onze Facebook pagina hebben we alle foto's geplaatst. Echt de moeite waard om te kijken, om de sfeer te proeven. En misschien sta je er zelf ook wel op, of je kind(eren). Op Facebook zijn ze in een gunstige resolutie geüpload, zodat je de foto('s) ook aan je eigen collectie kunt toevoegen. Veel plezier ermee!

Klik hier voor onze Facebookpagina: https://www.facebook.com/hsvbarneveld/