Vissen bij volle maan tijdens Koppelwedstrijd MOBA 2023

Woensdag, 4 oktober 2023

Afgelopen vrijdag op zaterdag 30 september was de koppelwedstrijd MOBA. Om 16.00 uur verscheen op de Whatsapp-groep het lotingfilmpje waardoor iedereen direct zijn visuitrusting naar zijn stek kon brengen. Hierdoor kon iedereen zijn stek rustig opbouwen waarna de wedstrijd van start kon gaan om 17.30 uur.

Vanuit de stekken gingen de roeibootjes het water op om een kansrijke stek op te zoeken. Het was een prachtige avond die al snel voorbij was omdat het steeds vroeger donker wordt. Maar donker was het niet! Het was volle maan! Er wordt gezegd dat er dan de dikste vissen worden gevangen….

Net na middernacht meldde zich een karper op stek 1 bij de grote boom. Dit werd door de wedstrijdorganisatie onder leiding van Gerard en Henk geheim gehouden om de spanning erin te houden. In de vroege ochtend werden we wakker met de damp op het water. Het was een koudere nacht geweest.

Het was tijd om iets te gaan aanpassen want op de meeste stekken was het stil gebleven of was er zelfs een vis verspeeld. Turend over het water werd er gezocht naar karper die zich liet zien. En hier en daar had die zich al laten zien. De hengels werden op veel stekken eruit gehaald en opnieuw ingeworpen op een plek waar die karper zich had laten zien.

Dit wierp zijn vruchten af want op stek 8 gierde de beetverklikker na een half uurtje. Dit leverde de 2e karper van de wedstrijd op. Het bleef verder stil op de stekken wat uiteindelijk resulteerde in de eindstand.

1e Prijs Michael en Joost (spiegelkarper 7.95KG)

2e Prijs Wilco en Jaap (Schub 7.50KG)

3e Prijs (na loting) Ewout en Nick

Er zijn nog meer foto's! Klik hier om naar het fotoalbum te gaan.

Noot: Het blijft jammer dat er op sommige stekken rotzooi (incl. ontlasting) wordt achter gelaten door “bezoekers”. Hier werden sommige vissers van de wedstrijd zuur mee verrast.