Adriaan Spelt wint 5e competitie wedstrijd Senioren.

Zaterdag, 14 september 2024

Zaterdag 31 augustus 2024 is de 5e witviswedstrijd van de Senioren gevist aan het Aanschotergat in Voorthuizen. Net voor aanvang van de eerste wedstrijd na de zomervakantie trokken 7 deelnemers hun lootje.

Na het loten begon iedereen zijn visgerei op te bouwen. Tijdens het opbouwen viel er nog wat regen, maar nadat het startsein had geklonken en de wedstrijd was begonnen werd het droog. Na een enkel uur brak ook de zon door wat uiteindelijk voor een prachtige morgen zorgde.

De vissen lieten zich ook snel zien. Er werd regelmatig een voorntje gevangen en zo af en toe een bliek. Helaas lieten de zeelt en brasem zich niet zien. Maar desondanks was het een mooie zaterdagmorgen waarbij de ijsvogel zich wel regelmatig liet horen en zien. De winnaar zal de ijsvogel weinig opgemerkt hebben. Hij heeft een leuk visje kunnen vangen wat hem lekker bezig hield.

Adriaan Spelt heeft 41 vissen weten te vangen met een totaal gewicht van 1865 gram. Dit maakte hem de dagwinnaar. Bert Hummel mocht de 2e prijs in ontvangst nemen met een aantal van 34 stuks en een totaal gewicht van 1816 gram.

Op 21 september vissen we de laatste competitie wedstrijd op de Koeweide.