Jeugdvisdag 2014

Woensdag, 7 mei 2014

Op zaterdag 31 mei houdt HSV Barneveld voor de 7e keer de Nationale Hengeldag. Het leuke van zo’n dag is dat iedereen mee mag vissen. Je hoeft dus geen lid te zijn en je krijgt de mogelijkheid om eens even aan de hengelsport te proeven. Alle kinderen zijn welkom, net als je ouders en opa's en oma’s en andere belangstellenden. Deelname is helemaal gratis.

Plaats van handeling is deze keer weer De Koewei achter kasteel de Schaffelaar. Vanaf 10.00 uur is iedereen welkom en deze Nationale Hengeldag eindigt om 15.00 uur. Bij de vijver worden demonstraties gegeven door bekende sportvissers. Zo zijn er demonstraties wedstrijdvissen, snoekvissen en karperen. Ook kun je leren tuigjes maken, onderlijnen maken voor het vissen op roofvis en boilies maken om te karperen en zijn er doorlopende demonstraties voor het maken van o.a. lokvoertjes.

Wat je hier leert kun je goed gebruiken als je zelf gaat vissen. Je mag met een eigen vaste hengel vissen, maximaal 6 meter lengte (geen werphengel bij het vissen op witvis). Indien men geen eigen hengel heeft zal de vereniging hier voor zorgdragen.

Deelname is gratis en voer en aas worden eveneens gratis verstrekt. Tevens is het mogelijk om je bij de informatiestand op te geven als lid van de vereniging. Zaterdag 31 mei is het sowieso dé dag om te gaan vissen (en iemand mee uit vissen te nemen), want: iedereen vist mee op Nationale Hengeldag!

Klik hier voor het fotoalbum van de Jeugdvisdag 2014.