Jeugdwedstrijden

Donderdag, 1 mei 2014

Er wordt bij onze vereniging van alles georganiseerd voor de jeugd. Er wordt o.a. gedurende het jaar een jeugdkampioenschap gehouden (viswedstrijden). De jeugdcompetitie is bedoeld om de al opgedane ervaring en kennis nog verder in de praktijk te brengen. De competitie zal bestaan uit 8 wedstrijden die gevist worden in de maanden april t/m september.

Tijdens de competitie gaat het om het vangen van de grootste aantal vissen en het totale gewicht. Alle vissen die gevangen worden, worden bewaard in een leefnet, aan het eind van de stek geteld, gewogen en natuurlijk weer voorzichtig teruggezet. Aan het eind van iedere wedstrijd worden de punten opgeteld en zijn er mooi gevulde enveloppen voor de top 3! Aan het einde van de competitie worden natuurlijk ook nog de bekers verdeeld. Dat wil zeggen, kun je al een beetje vissen met de vaste hengel en ben je in het bezit van de vispas, dan zijn alle jeugdige vissers uit Barneveld en omstreken van harte uitgenodigd om deel te nemen aan de jeugdcompetitie!

Praktische info: vanaf 17.45 uur wordt er geloot voor de visstek op de plek waar ook gevist wordt. Daarna hebben de deelnemers een half uurtje de tijd om hun visplaats in orde te maken. Er is tijdens de wedstrijden hulp aanwezig voor beginnende vissers. Er wordt gevist met een eigen vaste hengel en eigen materiaal. De wedstrijd duurt tot 20.30 uur, om ongeveer 21.00 uur wordt de uitslag bekend gemaakt. Ook dit jaar is er weer een gevarieerd programma voor de jeugd met wedstrijden en het opdoen van kennis. Kijk voor het wedstrijdrooster op www.hsvbarneveld.nl. Hier zijn ook de gegevens van de contactpersonen van de jeugdcommissie te vinden waardoor het aanmelden makkelijker is gemaakt. De jeugdcompetitie wordt georganiseerd en begeleidt door onze eigen jeugdcommissie. Deze commissie bestaat uit Wim Grotenbreg en Adriaan Spelt . Beide heren zijn vismeester en kunnen de passie van het vissen goed overbrengen op de jeugd.

Voor en tijdens de wedstrijd gaan wij natuurlijk veel vertellen over hoe je moet vissen. Daarbij moet je denken aan welke dobber je moet gebruiken, maar ook welke haken, lokvoer, peilen, aas, loodverdeling, onthaken, etc, etc. Ook gaan wij het natuurlijk hebben over hoe je een eigen vistuigje moet maken. Daarnaast komen er nog veel meer zaken aan bod over het vissen. Bij het praktijkgedeelte zijn ook ervaren vissers aanwezig die de jeugd begeleiden bij het vissen. Op deze manier kan de jeugd optimaal leren en genieten van het vissen zelf. Wil je deelnemen, meld je dan zo spoedig mogelijk aan. Dat kan bij jeugdcommissie@hsvbarneveld.nl waar je ook terecht kunt voor overige vragen.