Zoeken, zien, vinden!

Woensdag, 9 april 2014

Vanmiddag, om ongeveer 15.15 uur, werd er bij mij aangebeld. Een jeugdige visser bij mij uit de wijk stond voor de deur. “Meneer, u bent toch de 'baas' van de visclub?” Ik antwoordde: ”Nou ja, baas niet, maar ik doe er wel wat.” De jongeman: “Meneer, er ligt een dode karper in de singel!”

De schrik sloeg me om het hart. Laat het niet waar zijn!! “Jongeman, ik kom direct kijken!” Na wat aanwijzingen trof ik de dode 'karper'  aan. Zag direct wat het was. Géén karper! Gelukkig!! Het dier met een net van de jongeman uit het water gehaald en op de kant gelegd. Een kapitale BAARS van 43 cm! En dat uit een singel in de wijk Norschoten.

De dode baars op waardige wijze afgevoerd. Doodsoorzaak waarschijnlijk problemen met het kuit schieten. Overigens geweldig dat de huidige problemen met het karperbestand ook bij de jeugdleden leeft. Zij zijn oplettend! Fantastisch gemeld!! Ga zo door!! Jongeman, namens het Bestuur van HSV Barneveld van harte bedankt voor je oplettendheid!!

M.vr.gr.
Gerrit Knotters (vz)