Burgemeester Van Dijk huldigt Gert van de Kraats

Maandag, 10 september 2012

Gert van de Kraats is zaterdag koninklijk onderscheiden. Burgemeester Asje van Dijk was naar de Oranjerie gekomen om de visser van Hengel Sport Vereniging (HSV) Barneveld in de bloemetjes te zetten. In het bestuur van de hengelsportclub is Van de Kraats vanaf 1972 onafgebroken actief met als taak het water- en visstandbeheer. Zaterdag was er een receptie die het bestuur hem in de Oranjerie aanbood.

Diverse werkzaamheden
De werkzaamheden die Van de Kraats heeft uitgevoerd voor de vereniging zijn volgens de club ,,zeer divers" te noemen: er moet altijd een visstandbeheerplan worden  opgesteld voor de viswateren waar de vereniging het visrecht van heeft, hij moet  het visserijkundig onderzoek (samen met Sportvisserij Nederland) verzorgen en de bestuurder moet de vis inkopen en uitzetten. Verder dient hij de contacten te  onderhouden met de verhuurders van de viswateren zoals de gemeente Barneveld, het Geldersch Landschap en het Waterschap Vallei en Eem. Ook moeten de  contacten worden onderhouden met overkoepelende organisaties als de Interprovinciale Organisatie Sportvisserij, Sportvisserij Noord-West Nederland en Sportvisserij Nederland.

Burgemeester Van Dijk huldigt Gert van de Kraats

Controleurs aansturen
Voorts moeten de controleurs van de vereniging worden aangestuurd en moeten er  onderhoudswerkzaamheden worden gepland. Bij dat laatste houdt de Voorhuizenaar er dan de stemming in door met een schaftwagen de koffie en broodjes te verzorgen.
Van de Kraats is benoemd tot lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Bron: Barneveldse Krant