Kampioenen 2013 gehuldigd

Vrijdag, 20 december 2013

Marco Spelt heeft de zomercompetitie ( senioren) van hengelsport vereniging Barneveld gewonnen. Dat maakte voorzitter Gerrit Knotters vrijdagavond bekend tijdens de ledenvergadering. Spelt ontving voor zijn prestatie de Koningsbeker. Voor de laatste wedstrijd waren er nog zes kanshebbers voor de Koningsbeker. Door de 2e plaats in de laatste wedstrijd won Spelt de Koningsbeker. Het was zijn eerste jaar bij de senioren.

De winterwedstrijd om de Bakkerij de Vries Wintertrofee was gevist onder koude omstandigheden. Geheel tegen verwachting in, werd er veel vis gevangen. Uiteindelijk ging ook hier Marco met de hoofdprijs aan de haal door 132 vissen te vangen. De BKV koppelcup werd gewonnen door Adriaan Spelt en Wilbert Lagerweij. Zij bleven het koppel Adrie van der Zande en Geert Jan Smit nipt voor. De Ab Zegers Wisseltrofee voor de grootste roofvis tijdens de wedstrijden werd gewonnen door Orhan Adolfse met een snoek van 89 cm. De competitie werd evenals vorige jaar gewonnen door Fred Mooy met in totaal 423 centimeter aan snoek. De vangst van zeven snoeken in vier wedstrijden was nipt voldoende voor deze zege. Wim Grotenbreg werd met zes snoeken in de laatste wedstrijd tweede.

Als laatste werd de Gert van de Kraats vrijwilligersbokaal uitgereikt. Deze is vernoemd naar bestuurslid Gert van de Kraats die al meer als 40 jaar onafgebroken in het bestuur zit. De winnaar van deze bokaal is Jan van Beek, die daarmee vrijwilliger van het jaar is. Eward Lagerweij werd kampioen bij de A-jeugd (vanaf 13 jaar). Eward won drie wedstrijden en werd twee keer tweede. Marcel Smit was de beste visser van de B-jeugd dankzij vier gewonnen wedstrijden. De junioren en senioren die in de competitie minimaal zes van de tien wedstrijden hadden meegevist, kregen waardebonnen voor hengelsportartikelen uitgereikt. In totaal viste 26 junior- en seniorleden tijdens de afgelopen zomercompetitie één of meer wedstrijden mee. Zij vingen in totaal 117 kilo vis, verdeelt over ruim 4.800 vissen.

Voorste rij (van links naar rechts): Geert Jan Smit (blauwe trui), Wilbert Lagerweij, Marcel smit en Rutger van den Hazel. Achterste rij van links naar rechts: Eward Lagerweij, Adriaan Spelt, Fred Mooy, Orhan Adolfse, Marco Spelt, Erik van Harn en Jan van Beek.

De zomercompetitie van 2014 start op 12 april. Voor de competitie tellen de beste van de tien wedstrijden mee. De wedstrijden voor de junioren worden in 2014 op dinsdagavonden gehouden. Tijdens iedere wedstrijd zullen ervaren vissers aanwezig zijn en zal er ook een korte visles gegeven worden.

Klik hier voor eindstand 2013